vrijdag 23 september 2016

Project 52 bags; FBLS bag 39 the Persia Tote

Rond de meivakantie stuurde Anne me een foto van een tas die ze had gezien op Ibiza. Een tas die ze graag wilde hebben. De basis leek op een perzisch tapijt. Alleen waar haal je die vandaan? Nou bij moeders op zolder. Dus liet ze me op een dag vanuit haar kofferbak een shopper vol met tapijtjes zien. 



Het idee

Een van de tapijtjes was bedoeld om er de Ibiza tas van te maken. Het idee hebben we een keer onder het genot van een glas wijn besproken. Alleen was het er tot nu toe niet van gekomen om de materialen te kopen die nog nodig waren om de tas te maken. Anne zou hier gedeeltelijk zelf voor zorgen, o.a. het lint voor het hengsel. Af en toe, als ik een nieuwe FBLS bag de wereld in had geslingerd, kreeg ik een appje dat ze volgende week ging kijken voor het lint. Maar Anne had ook nog andere dingen aan haar hoofd. Het regelen van een bruiloft bijvoorbeeld. En dat kwam mij wel goed uit, aangezien ik had bedacht dat de tas misschien wel een leuk cadeau zou zijn voor de bruid. Het is ook een beetje traditie. 

Vroeger werd als huwelijkscadeau namelijk vaak een tasje gegeven. Dit was een rijkelijk versierd buideltje met daarin geld. De voorloper van het envelopje zogezegd. 

Dus heb ik zelf een aantal weken geleden de aanvullende materialen gekocht en zijn mijn moeder en ik aan de slag gegaan. 
De buitenkant is een combinatie van het tapijtje met vilt. De lievelingskleur van Anne is roze. Deze kleur komt niet voor in het tapijtje, maar de combinatie is verrassend leuk en de kleur komt weer terug in het hengsel. Voor de binnenkant hebben we twee stukken van een oude jeans van mijzelf gebruikt. Inclusief de zakken die er nog aan zaten. Tenslotte heb ik aan beide kanten twee grote houten knopen bevestigd. Aan een kant was het tapijtje beschadigd en de knoop werkt dit mooi weg. Ook hier komt het roze weer terug. En omdat ik twee van die mooie grote houten knopen had, besloot ik er aan de andere kant nog 1 te bevestigen. 

Het resultaat; een verrassend functionele en bijzondere tote. Ik ben er heel content mee. Evenals mijn dochter Bo, die graag met de tas wilde poseren. Laten we hopen dat de bruid er net zo blij mee is.

De materialen
  • Tas buitenkant; tapijtje Anne bestaand
  • Hengsel; beige band bestaand, roze lint nieuw 
  • Grote knopen buitenkant; bestaand
  • Tas binnenkant; jeans Saskia bestaand
  • Tas zijkant; vilt nieuw

Het resultaat








Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.