zondag 30 oktober 2016

Project 52 bags; FBLS bag 43 Black & Grey

FBLS bag 43 is een tegenprestatie voor de twee zwarte lederen banken die ik een aantal weken geleden heb gekregen. De donateur in kwestie wilde graag een tas als er voldoende leer zou overblijven. En dat bleef, meer dan genoeg zelfs.



Het idee

Het idee voor deze tas is een combinatie van een aantal tassen die ik eerder heb gemaakt. Dus geen inspiratie of kopieën van andere tassen En dat vind ik best wel een compliment voor al die tassen die mijn moeder en ik in de loop van dit jaar gemaakt hebben en de uren die we erin hebben gestoken.

De opdrachtgeefster vond FBLS bag 35 een leuk model maar dan niet met het vlechtwerk en iets kleiner. Daarnaast vond ze het idee van het gebruik van de binnenkant van het leer als zijkant leuk. Dit heb ik eerder gedaan bij FBLS bag 27. In de tas wilde ze graag een voering met een paar zakjes, het hengsel mocht iets langer en een drukker om de tas een beetje dicht te kunnen doen vond ze ook handig.

Toen alle onderdelen geknipt en gesneden waren bleek het een vrij eenvoudig model te zijn om te maken. En daarom zeker voor herhaling vatbaar. Het enige probleem waar ik echt tegenaan liep was de lengte van het hengsel. Uit het leer van de bank kon ik niet voldoende lengte maken voor een hengsel uit een stuk. Dit heb ik opgelost door twee lussen van leer te maken en deze met twee grote ringen aan het middenstuk te bevestigen. Dit maakt, in combinatie met de grijze zijkanten dat de tas, dat het model niet saai wordt.

Mijn moeder en ik zijn dan ook heel tevreden met het resultaat; een ruime cross body bag met een paar leuke accenten.
En afgaande op de eerste reacties de nieuwe eigenaresse ook.



De materialen
  • Tas buitenkant; zwart leer bestaand
  • Hengel; zwart leer bestaand
  • Lussen hengsel; zwart leer bestaand
  • Ringen hengsel; nieuw
  • Tas binnenkant; geruit katoen bestaand
  • Drukker sluiting; nieuw

Het resultaat



1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.