donderdag 10 november 2016

Project 52 bags; FBLS bag 44 Zebra

FBLS bag 44 is de derde tas gemaakt uit het zwarte bankleer. Voor het contrast heb ik wederom gebruik gemaakt van een combinatie van de binnen- en de buitenkant van het materiaal. En om dit nog verder door te voeren heb ik gekozen voor een leuke zwart met witte voering in zebra motief. Dierenprints zijn trouwens helemaal in dit seizoen.

Het idee

FBLS bag nr. 44 is losjes gebaseerd op een model van een blauwe handtas of clutch die ik ooit eens op Pinterest heb gevonden (zie foto). Ik weet eerlijk gezegd niet eens meer van wie de tas is. Maar het ging me vooral om het idee voor het model zoals ik dacht dat het is. Klinkt een beetje vaag dit. Besef ik nu.


Waar het op neerkomt is dat we twee stukken leer gevoerd hebben en aan elkaar hebben gemaakt. Zo krijg je een soort van lange tunnel. Deze hebben we vervolgens dubbel gevouwen. Op die manier ontstaan twee tas-delen. Tussen de beide delen zijn twee lussen bevestigd met grote ringen. Aan de twee ringen is het hengsel gemaakt. Dit is een band van enkel leer.
Als sluiting voor de twee tas-delen heb ik drukkers gebruikt.

Een verrassend simpel model wat heel leuk is uitgevallen. En wat voor herhaling vatbaar is aangezien je hiermee ook nog kunt variƫren in de grootte van de tas. Dit is een handtas model geworden. Maar ook een clutch of tote is mogelijk.


De materialen
  • Tas buitenkant; zwart leer bestaand
  • Hengel; zwart leer bestaand
  • Lussen hengsel; zwart leer bestaand
  • Ringen hengsel; nieuw
  • Tas binnenkant; bestaand restje katoen zebra motief
  • Drukker sluiting; nieuw
Het resultaat


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.