zaterdag 19 november 2016

Project 52 bags; FBLS bag 45 Monkey

Voor FBLS bag 45 ben ik geïnspireerd door de Fendi Baguette. Deze leuke kleine Fendi tasjes zijn er in alle kleuren en materialen. Vooral dat laatste vond ik perfect bij de ideologie achter de FBLS bag passen. Je kunt alles gebruiken voor een tas. In dit geval een oude jas van Brun.

Het idee

Het model heb ik al eens eerder gebruikt voor FBLS bag nr 23 Clutch Denim Green. En omdat de jas niet zo groot is dacht ik dat dit een mooi modelletje zou zijn om te gebruiken. Mijn moeder vond de vorige ook leuk om te maken. Ik denk dat we uit de jas nog wel een tasje kunnen maken. De jas was groter dan ik dacht. 

Omdat de print van de jas en het kleurgebruik stoer aandoen en doen denken aan camouflage kleuren heb ik voor een combinatie gekozen met grijs denim. Van een broek die ik van Perry heb gekregen. 
Eigenlijk had ik bedacht om een blinkende gesp te gebruiken zoals bij de meeste Fendi tassen. Maar op zoek in onze voorraad te gebruiken materialen kwam ik een gesp tegen die ooit aan een draagzak voor Bo en Brun heeft gezeten, een Minimonkey. Een serie bestaande gespen bleek toentertijd niet goed te zijn. Dus kreeg iedereen een nieuwe toegestuurd. Gelukkig hebben we de oude bewaard. Deze kwam nu goed van pas. 
Als hengel heb ik bewust niet voor hetzelfde materiaal gekozen als de tas. Een grijs hengsel of gebruik van de stof van de tas zou mijn inziens saai worden. Dus hebben we twee lussen in de zijkanten verwerkt en daar een ring aan bevestigd. Hieraan heb ik een grove schakelketting vastgemaakt. 

Et voila een handig klein tasje. En helemaal in op dit moment. Want groen en camouflage zijn de kleuren en prints voor deze herfst/winter.




De materialen
  • Tas buitenkant voor en achter; jas Brun bestaand
  • Hengel; ketting nieuw
  • Lussen hengsel; broek Perry bestaand
  • Tas zijkant en binnenkant; voering broek Perry bestaand en vulling bestaand
  • Sluiting; gesp van Minimonkey bestaand
  • Lussen sluiting; broek Perry bestaand
Het resultaat




1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.