woensdag 23 november 2016

Project 52 bags; FBLS bag 46 Clutch Dragon

Voor FBLS bag 46 heb ik weer eens gebruik gemaakt van het bruine leer van de gedoneerde bank. Deze keer geen inspiratie bron. Ik ben eigenlijk gewoon helemaal los gegaan met deze tas. 

Het idee

Het model is van een simpel envelop tasje dat bestaat uit twee delen. De achterkant inclusief klep en de voorkant. Deze twee delen heeft mijn moeder aan elkaar gemaakt. Daarna was het mijn beurt. 

In deze donkere dagen voor kerst is het tijd voor wat kleur. Dus heb ik 5 lapjes vilt gekocht in verschillende kleuren en ben aan de slag gegaan met het knippen van vormen. Het was een beetje net zoals met kleedjes knippen van papier. Je begint en er komt vanzelf iets moois uit. Natuurlijk heb ik er wel een beetje over nagedacht. De basis heb ik symmetrisch gehouden. Daaromheen ben ik gaan versieren met takjes, blaadjes en andere organische vormen. Het gezicht aan de voorkant en achterkant is spontaan ontstaan. Brun zag en een tijger in, Perry een draak en Bo vond het gewoon heel mooi. Zelf deed het me het meest aan Chinese draken denken. Vandaar dat ik de tas Dragon heb genoemd. toen de decoratie goed was heb ik in de achterkant twee ringen geslagen en er een koord doorheen gehaald als hengsel. Het was ooit een riem van een broek van Bo en past er qua kleur en stijl prima bij.

Het resultaat is een uniek tasje geworden waar je helemaal vrolijk van wordt.


De materialen
  • Tas; bruin leer bank, bestaand
  • Hengsel; riem broek Bo, bestaand
  • Ringen voor hengsel; bestaand
  • Decoratie tas; vilt, nieuw
  • Sluiting; magneet, nieuw
Het resultaat






1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.