zaterdag 3 december 2016

Project 52 bags; FBLS bag 47 Denim VI



FBLS bag 47 is nr. 6 is een serie tassen die we gemaakt hebben van oude spijkerbroeken van Perry. Als was het deze keer niet echt een hele oude. Hij was gewoon te kort geworden. Niet zozeer omdat Perry nog is gegroeid maar ik denk dat de broek een keer verkeerd gewassen is.

Het idee

Het model is aardig overzichtelijk en een beproefd concept. Je knipt de pijpen van een spijkerbroek af en open en haalt de tailleband van een broek. De twee stukken broekspijp stik je aan de kanten en onderkant aan elkaar. Wil je de tas ook voeren dan knip je ook nog twee voering stukken van dezelfde grootte en stikt ook deze aan elkaar. 
Omdat we tot nu toe altijd broeken van Perry hebben gebruikt is de tailleband voldoende om twee hengsels uit te maken. Knipt deze gewoon doormidden. Vervolgens maak je de buitentas en binnentas aan elkaar vast met twee stukken hengel ertussen. Maar je kunt de hengsels er ook bovenop stikken. Als je wilt kun je de tas ook nog versieren met de zakken, labels en lussen die vaak aan een (spijker)broek zitten.

Bij deze tas heb ik ervoor gekozen om het hengsel gedeeltelijk tussen en gedeeltelijk op de tas te stikken zodat je het knoopsgat en de knoop nog ziet. Voor de voering heb ik gekozen voor een streep. De stof deed me denken aan een heren bloes en dat leek me wel een toepasselijke combinatie. De zakken van de broek hebben we ook weer op de tas gestikt. Naast een binnenzak met rits heb je hiermee ook nog twee extra zakjes als opbergruimte. Tot slot heb ik tussen de label collectie van mijn moeder nog een grappig neutraal labeltje gevonden om op een kant van het hengsel te stikken.

En zo is er weer een handige stevige shoppen klaar. 

De materialen
  • Tas; zwarte denim van broek Perry, bestaand
  • Hengsel; tailleband zwarte denim van broek Perry, bestaand
  • Voering; blauw met rood gestreept katoen, bestaand
  • Label; bestaand

Het resultaat


1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.