maandag 12 december 2016

Project 52 bags; FBLS bag 48 Purple Rain

FBLS bag 48 is de vijfde tas is opdracht en de tweede die is verkocht voor Project 52 bags. Hij lag al een tijdje klaar maar door drukke agenda's en miscommunicatie duurde het even voordat de eigenaresse deze tas in bezit had. Afgelopen zaterdag is het dan eindelijk gelukt. 

Het idee

Marie-Noel en ik kennen elkaar al ruim 8 jaar via de zwangerschapsgym. We zijn de moeders van de twee-eiige eenling Bo en Mae-Jill. De meiden zijn een uur na elkaar geboren en het toeval wilde dat we ook nog eens bij elkaar op de kamer lagen, die eerste dagen na de bevalling. Sindsdien hebben we contact met elkaar gehouden. Niet dat we de deur bij elkaar plat lopen, maar als we elkaar zien dan is het altijd gezellig en de twee meiden vinden elkaar ook iedere keer weer. 

Ik ken Marie-Noel in ieder geval goed genoeg om meteen aan haar te denken toen het nieuws kwam dat Prince was overleden. Niet lang daarna zag ze een tas van mij die ik gemaakt had voor een nichtje van Perry (FBLS bag 31 Native). Ze vond de paarse binnenkant fantastisch en wilde ook zo'n tas. Waarom mijn moeder en ik aan de slag zijn gegaan. 

Dit model hadden we dus al eerder gemaakt. Toen van een leren jack met de opdruk van een indiaan. Zoiets had ik nu niet tot mijn beschikking maar ik vond wel dat de tas nog iets extra's kon gebruiken. Dus heb ik, heel simpel eigenlijk, twee druppels uit het leer geknipt en hiermee 1 kant van de tas gedecoreerd. Van de ene druppel heb ik de leerkant gebruikt en van de andere de su├Ęde kant voor een extra effect. Ze vallen niet heel erg op maar je ziet ze wel. Ik heb voor deze druppels gekozen vanwege de symboliek. Want het zijn natuurlijk regendruppels maar ook tranen. Vanwege het verdriet van het verlies van een groot idool. En hiermee wordt het meteen een heel persoonlijke tas.

Marie-Noel was er in ieder geval heel blij mee. 'Deze ga ik zeker gebruiken'; zei ze. En dat is leuk om te horen. 

De materialen
  • Tas buitenkant; zwarte leer jack Saskia, bestaand
  • Decoratie tas buitenkant; zwart leer jack Saskia, bestaand
  • Tas zijkant; paarse rits, nieuw
  • Hengsel; riem via kringloopcentrum Oss, bestaand
  • Voering; paars vilt, nieuw
Het resultaat


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.