maandag 2 januari 2017

Project 52 bags; FBLS bag 50 Boho Bucket

Omdat we zo lekker bezig waren met het knippen van vierkante lapjes en omdat nr. 49 zo goed was gelukt. FBLS bag 50 is een leuke variant geworden op nr. 49. Een bestaand model en een bestaand idee samengebracht tot een nieuwe tas. De Boho Bucket bag.

Het idee

Een bucket bag hadden we al eens eerder gemaakt. Het was een van de eerste tassen voor project 52 bags. Las ik op mijn blog toen we op zoek waren naar het model. We hebben ook al zoveel tassen gemaakt. Ik was het eerlijk gezegd vergeten.

Het idee van de lapjes is hetzelfde. Deze keer hebben we er echter voor gekozen om de naden weg te werken. Voor de stevigheid, de kleurcombinatie en het extra boho gehalte hebben we ook weer gekozen voor dezelfde voering. Aan de binnenkant hebben we drie kontzakken gestikt die ik van verschillende jeans heb gehaald. 
De achterkant van de tas is deze keer van een cirkelvormig stuk leren. Het was ooit van een oude bank van mijn ouders. Als hengsel hebben we een tailleband van een van de jeans gebruikt. En deze tussen de voeringen de buitenkant gestikt.

In eerste instantie wilden we ringen in de tas slaan om daar nog een koord doorheen te halen zodat de tas dichtgetrokken kan worden. Maar na een kleine proef bleek de denim in combinatie met de voering hiervoor te dik. Vervolgens hadden we bedacht dat we aan de buitenkant lusjes zouden stikken om daar een koord doorheen te halen. Toen ik de tas echter aan mijn schouder had hangen vonden we beiden dat de tas niets meer nodig had. Behalve dan een knoop om de tas boven dicht te kunnen doen. Dus heb ik er een drukker in geslagen.

En zie hier het resultaat. De tweede in de reeks Boho tassen. 




De materialen
  • Tas buitenkant; jeansstof, bestaand
  • Tas bodem; zwart leer, bestaand
  • Zakken binnenkant; kontzakken jeans, bestaand
  • Hengsel; taillebanden jeans, bestaand
  • Voering; rood/roze katoen, bestaand
  • Sluiting; drukker, bestaand
Het resultaat



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.