woensdag 1 februari 2017

Project 52 bags: FBLS bag 52 Tiger

'Wat ga je daar mee doen mama?. Een tijdje geleden was ik van oude spijkerbroeken bruikbare dingen aan het verwijderen zoals labels, taillebanden en applicaties. De vraag kwam van mijn zoontje Brun. Ik was juist bezig een applicatie van een tijger te verwijderen van een oude jeans short die van hem was geweest. 'Dit ga ik gebruiken voor een tas.' antwoordde ik. 'Een tas voor mij?' Tja waarom ook niet dacht ik. Het was tenslotte van zijn oude jeans. En dus geschiedde.

Het idee

Met deze tas hebben we de grens van 52 eindelijk gehaald. Dus dat alleen al is een extra vermelding waard. 

Het model van de tas is ge├»nspireerd op de z.g.n. postman bag. Mijn moeder had er ooit al een voor Brun gemaakt met een afbeelding van een Transformer erop. Nu werd het er een met een tijger. De buitenkant is gemaakt van twee stroken zwart leer die we as-is hebben gebruikt. Ik denk dat het armleuningen zijn geweest. De binnenkant hebben we bekleed met stukken spijkerbroek. Omdat de jeans repen niet lang genoeg waren hebben we voor beide kanten twee delen aan elkaar gemaakt. Als de tas dicht is zie je er niets van. Voordat de jeans er aan de binnenkant in verwerkt is hebben we eerst de applicatie op 1 van de repen gestikt. Daarna de jeans tussen de repen en vervolgens de zijkanten dicht genaaid. Als laatste hebben we als hengsel de tailleband van een jeans op de achterkant bevestigd.

Resultaat, een blije jongen met een stoere tas.



De materialen
  • Tas buitenkant; zwart leer, bestaand
  • Tas binnenkant; blauwe jeans stof, bestaan
  • Hengsel; tailleband van jeans, bestaand
  • Tijger applicatie; applicatie van oude jeans short, bestaand


1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.