woensdag 1 februari 2017

Project 52 bags; FBLS bag 53 Beach

FBLS bag 53 heeft even op zich laten wachten. Tenminste voor ik een leuk idee had bedacht om een tas van deze stof te maken. En eindelijk weer eens een tas waarbij ik meer kon doen dan alleen knippen.

Het idee

Het model is van een tas die ik ooit bij de Kunstuitleen in Den Bosch heb gekocht. Van wie het is weet ik niet meer. Er zit ook geen label in de tas. Maar het is echt zo'n makkelijk model wat je lekker om kunt hangen en waarmee je alle kanten uit kunt. 
Ik het het model letterlijk overgetrokken op de stof; Materiaal om schermen van de maken voor in huis. Voor het raam of ergens anders. Het motief en de kleurcombinatie doen een beetje retro aan en zomers. Voor de binnenkant heb ik de stof gebruikt van een oud aankleed kussen van Bo. Wie wat bewaard heeft wat. Deze stof past er qua kleur en materiaal perfect bij. 

De binnen en buitentas waren simpel in elkaar te zetten. Al was het materiaal van de binnentas niet echt geschikt voor een huis tuin en keuken machine. We hebben van beide tassen alle naden nog een keer extra doorgestikt met wit. Voor het hengsel heb ik wit touw gebruikt. Eigenlijk weet ik niet meer waar het van is. Maar ik vond het ergens in een plastic tas vol met riemen en andere potentiĆ«le hengsels. Mijn moeder en ik waren het er beiden over eens dat dit er goed bij paste. Eigenlijk was ik op zoek naar dikker touw. Maar dat probleem hebben we opgelost door twee strengen te haken (vingerhaken, kent iemand dat nog?). Deze hebben we tussen de binnen en buitentas gemaakt. Dat viel nog niet mee omdat het heel dik is. Maar gelukkig beschikken we nog steeds over een ouderwets degelijke industrie naaimachine die, hebben we al vaker ondervonden, veel kan hebben.

Resultaat, een zonnige tas met een mooi retro motief. Handig om mee te nemen naar het strand en makkelijk schoon te houden vanwege het gebruikte materiaal.

De materialen

  • Tas buitenkant; gedoneerde schermstof IKEA, bestaand
  • Tas binnenkant; stof van aankleed kussen Bo, bestaand
  • Hengsel; gehaakt wit koord, bestaand
Het resultaat


1 opmerking:

  1. Ik vind de uitwerking van de drie materialen bij elkaar subliem.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie.