zaterdag 4 maart 2017

Project 52 bags; FBLS bag 54 Clutch Dragon II




FBLS bag 54 wilde ik al een tijdje maken. Geïnspireerd door de Monsters van Fendi en de eerste Dragon clutch van FBLS bag. Een oud vest van Brun was hiervoor de basis. 

Het idee

Niet lang nadat ik FBLS bag 46 had gemaakt kwam ik op zolder het drakenvest van Brun tegen. Ooit gekocht bij H&M. Ik denk dat Brun toen 4 of 5 jaar oud was. Voor een kind van die leeftijd nog leuk. Maar voor een stoere jongen van 7 niet. Dus was hij in de zak van Max beland, waar ik 'm weer heb uitgevist. Ik wilde de applicatie gebruiken voor een clutch. Een envelop model waar ook de eerste Dragon clutch van gemaakt was. De vorige keer had ik bruin leer en vilt gebruikt. Nu zwart leer in combinatie met de draak applicatie van het vest. De grove structuur van de buitenkant van het leer past mooi bij de drakenschubben.

We hebben bij deze tas goed nagedacht over de volgorde van maken. 

Nadat het vest uit elkaar gehaald was en de applicatie uitgeknipt hebben we deze eerst op het leer gestikt. Deze had ik al in model geknipt. We zijn begonnen met de rug. Vervolgens hebben we uitgetekend waar de ogen het beste geplaatst konden worden. Na de ogen kwam de sluiting. Deze hebben we aan de klep en in de tas zelf weggewerkt met een extra stukje leer. Tot slot kon de tas in elkaar gestikt worden door de zijkanten aan elkaar vast te maken. Het stiksel op de klep loopt helemaal door tot in de tas.

Het resultaat; een echte statement tas. Wie heeft het lef deze mee te nemen naar een feestje?

De materialen

  • Tas buitenkant; gedoneerd zwart leer van bank, bestaand
  • Tas draak applicatie; vest Brun, bestaand
  • Sluiting; magneet sluiting, nieuw
Het resultaat


1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.