dinsdag 25 juli 2017

Project 52 bags; FBLS bag 60 2in1

Na de J bag had ik nog een stuk tas over. Die kon ik mooi gebruiken voor een clutch waarvan ik al heel lang een schermprintje op mij iPad had staan.

Het idee

Het idee voor deze clutch heb ik van Pinterest. Toen ik enige tijd geleden bij AKO de tas kreeg met de plantenprint wist ik direct waar ik deze voor kon gebruiken.

Ik heb me bij deze tas zoveel mogelijk gehouden aan het model van het voorbeeld. Een rechthoekige vorm die dubbel gevouwen kan worden zodat er een clutch ontstaat. Omdat de print hiervoor niet groot genoeg was heb ik deze in twee├źn gedeeld met een band ertussen. Dezelfde band heb ik op de achterkant weer terug laten komen. Hiervoor heb ik jute gebruikt. Ook voor de voering van
de tas. Door het stugge materiaal blijft de tas ook beter in model.
Omdat ik geen rits heb in de juiste kleur ben ik op zoek gegaan naar een andere manier om de tas te kunnen sluiten. In een zak vol met linten en band kwam ik een een lang lint tegen in praktisch dezelfde kleur als het jute. Deze heb ik in vieren gedeeld en aan iedere kant van de zak twee delen tussen de binnen- en buitenkant gestikt. 

Het lint is trouwens op twee manier te gebruiken. Als sluiting door ze te strikken en als hengsel door ze aan elkaar te knopen. Zo kun je de tas ook op twee manieren gebruiken. Als clutch en als schoudertas. Lekker handig als je op vakantie gaat en niet al te veel mee kunt nemen.

De materialen
  • Tas buitenkant; tas van AKO, bestaand
  • Tas binnenkant; jute, nieuw
  • Sluiting; lint, bestaand
Het resultaat




2 opmerkingen:

  1. Leuk, morgen wil ik hem in het eggie zien. Echt 'n mooie print.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan, het is een erg leuke print.
    Alleen dat jute zou niet mijn voorkeur hebben. Ik hou echt niet van de reuk!

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie.